Artikel

2024

  • Ludwig, S., Rausch, A., Deutscher, V., & Seifried, J. (2024). Predicting problem-solving success in an office simulation applying N-grams and a random forest to behavioral process data. Computers & Education, 218, 105093.

2023

  • Deutscher, V., Böhn, S. und Krötz, M. (2023). Learning Quality Inventory for In-Company Training in VET (VET-LQI). Zusammenstellung sozial­wissenschaft­licher Items und Skalen (ZIS).
  • Deutscher, V. und Braunstein, A. (2023). Measuring the quality of workplace learning environments – A qualitative meta synthesis of employee questionnaires. The Journal of Workplace Learning, 35, 134–161.
  • Deutscher, V., Rausch, A. und Seifried, J. (2023). Digitales Prüfen prozess- und stakeholder­orientiert denken mit der LUCA Office Simulation. Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis : BWP, 52, 21–25.

2022

  • Braunstein, A., Deutscher, V., Seifried, J., Winther, E. und Rausch, A. (2022). A taxonomy of social embedding – A systematic review of virtual learning simulations in vocational and professional learning. Studies in Educational Evaluation, 72.
  • Böhn, S. und Deutscher, V. (2022). Dropout from initial vocational education – A meta-synthesis of reasons from the apprentice's point of view. Educational Research Review, 35, 1–14.
  • Gentner, S., Ludwig, S., Braunstein, A., Deutscher, V., Rausch, A. und Seifried, J. (2022). LUCA Office Simulation – Wie nehmen Lehr­ende und Lernende die digitale Bürosimulation wahr? Bildung und Beruf, 5, 377–382.
  • Krötz, M. und Deutscher, V. (2022). Drop-out in dual VET: Why we should consider the drop-out direction when analysing drop-out. Empirical Research in Vocational Education and Training, 14, 1–26.

2021

  • Böhn, S. und Deutscher, V. (2021). Development and validation of a learning quality inventory for in-company training in VET (VET-LQI). Vocations and Learning, 14, 23–53.
  • Deutscher, V. (2021). Berufliches Prüfungs­wesen: Kritik und mögliche Entwicklungs­perspektiven. BLV-Magazin, 30–32.
  • Findeisen, S., Deutscher, V. und Seifried, J. (2021). Fostering prospective teachers' explaining skills during university education – Evaluation of a training module. Higher Education, 81, 1097-1113.
  • Krötz, M. und Deutscher, V. (2021). Betriebliche Ausbildungs­qualität – Eine Frage der Perspektive? Zeitschrift für Erziehungs­wissenschaft : ZfE, 24, 1453-1475.
  • Krötz, M. und Deutscher, V. (2021). Differences in perception matter – How differences in the perception of training quality of trainees and trainers affect drop-out in VET. Vocations and Learning, 14, 369–409.
  • Rausch, A., Deutscher, V., Seifried, J., Brandt, S. und Winther, E. (2021). Die web-basierte Bürosimulation LUCA – Funktionen, Einsatz­möglichkeiten und Forschungs­ausblick. Zeitschrift für Berufs- und Wirtschafts­pädagogik : ZBW, 117, 372–394.
  • Seifried, J., Gentner, S., Brandt, S., Braunstein, A., Deutscher, V., Gorshid, G. D., Ludwig, S., Mayer, C., Rausch, A. und Winther, E. (2021). Flexibel einsetzbare Lehr- und Lernplattform für kaufmännische Bildung : LUCA Office Simulation. VLB-Akzente : berufliche Bildung in Bayern, 30, 9–11.

2019

  • Böhn, S. und Deutscher, V. (2019). Betriebliche Ausbildungs­bedingungen im dualen System – Eine qualitative Meta-Analyse