Konferenzveröffentlichungen

2022

  • Ludwig, S., Gentner, S., Mayer, C., Rausch, A., Seifried, J. und Braunstein, A. (2022). Problem-solving in a simulated office workplace. In , RWL12 researching work & learning, international conference Toronto : collection of papers revised July 12, 2022, University of Toronto, Canada, July 13–15, 2022 (S. 333–241). , University of Toronto: Toronto, Canada.

2021

  • Ludwig, S., Rausch, A., Deutscher, V. und Seifried, J. (2021). Problem solving analytics (PSA) in the web-based office simulation LUCA. In, Proceedings of the Eighth ACM Conference on Learning Scale (S. 363–364)., Association for Computing Machinery: New York.

2020

  • Krötz, M. und Deutscher, V. (2020). Differences in perception – How deviations in quality perception of trainees and trainers affect dropout in VET. In, Professional learning & development: From innovative research to innovative interventions. Book of abstracts of the EARLI SIG14 2020 Conference. (S. 71)., Universitat Autonoma de Barcelona: Barcelona.

2017

  • Klotz, V. K., Winther, E. und Sangmeister, J. (2017). Instructional sensitivity: impacts and perspectives for vocational assessments (and education). In, Education in the crossroads of economy and politics: role of research in the advancement of public good: 17th Bienniel EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, Tampere, Finland, 27.08. – 02.09.2017: book of abstracts (S. Session D 106)., EARLI, European Association for Research on Learning and Instruction: Leuven.
  • Marx, C., Goeze, A., Voss, T., Klotz, V. K., Hoehne, V. und Schrader, J. (2017). Welche Struktur liegt dem pädagogisch-psychologischen Wissen von Lehr­kräften in der Erwachsenenbildung/Weiter- bildung zugrunde und wie reliabel lässt es sich erfassen? In, Durch Bildung gesellschaft­liche Herausforderungen meistern: Heidelberg, 13.-15. März 2017: Tagungs­band, 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungs­forschung (S. 119)., Universität: Heidelberg.

2016

  • Klotz, V. K., Sangmeister, J. und Winther, E. (2016). Regarding the validity of competence based assessments – conceptualizations and examples of application. In, Competence 2016: International conference on competence theory, research and practice, Wageningen University, 19 – 21 october 2016: conference proceedings (S. )., Education & Competence Studies group/Wageningen University & Research: Wageningen.

2015

  • Klotz, V. K. und Winther, E. (2015). Zur Entwicklung domänenverbundener und domänen­spezifischer Kompetenz im Ausbildungs­verlauf – Befunde eines pseudo-längsschnittlichen Designs. In, Erziehungs­wissenschaft­liche Perspektiven der Empirischen Bildungs­forschung, 50 Jahre AEPF: Abstractband, 8. Tagung der DGfE-Sektion ” Empirische Bildungs­forschung“ vom 21. bis zum 23. September 2015 an der Georg-August-Universität Göttingen (S. 55)., Universität: Göttingen.
  • Winther, E., Festner, D., Sangmeister, J. und Klotz, V. K. (2015). Vocational competencies made visible – measuring tomorrow’s potential at the workplace. In, 16th Biennial European Conference for Research on Learning and Instruction” (EARLI 2015): Limassol, Cyprus, 25.–29. August 2015: book of abstracts (S. B 21)., EARLI, European Association for Research on Learning and Instruction: Leuven.