Publikationen – Herbert Thomann






FACHARTIKEL






  • 2024

    Thomann, H., Zimmermann, J., & Deutscher, V. (2024). How effective is immersive VR for vocational education? Analyzing knowledge gains and motivational effects. Computers & Education, 220, 105127.



  • 2022

    Deutscher, V., Seifried, J., Rausch, A., Thomann, H. und Braunstein, A. (2022). Die LUCA Office Simulation in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung – didaktische Design-Empfehlungen und erforderliche Lehrkompetenzen. In Digital Literacy in der beruflichen Lehrer:innenbildung: Didaktik, Empirie und Innovation (S. 107–121). Bielefeld: wbv.















KONFERENZBEITRÄGE







  • 2024

    Thomann, H., Deutscher, V., Rausch, A. und Seifried, J. (2024). Personalized Prompts to Support Problem-Solving in the Digital Office Simulation LUCA. EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference 2024, Jyväskylä, Finland.



  • 2024

    Thomann, H., Deutscher, V. (2024). How Effective is Immersive VR for Vocational Education? Analyzing Knowledge Gains and Motivational Effects in the Domain of Warehouse Logistics. 11th Meeting Professional Development Research Network PDRNet, Turku, Finland.



  • 2024

    Thomann, H., Deutscher, V. (2024). An Experimental Study Using the VR-based Learning Simulation InGo in the Field of Warehouse Logistics. American Educational Research Association (AERA) 2024 Annual Meeting, SIG 31 Design and Technology, Philadelphia, USA.



  • 2024

    Thomann, H., Deutscher, V. (2024). VR-based Learning Simulation InGo. E-CER Meeting 2024, Mannheim, Germany.



  • 2023

    Thomann, H., Deutscher, V., Rausch, A. und Seifried, J. (2023). Development and evaluation of a first sketch of an adaptive prompt design for vocational education students. EARLI 2023, 20th Biennial EARLI Conference, Thessaloniki, Greece.



  • 2023

    Thomann, H. und Deutscher, V. (2023). Goodbye to one size fits all: Systematic review and meta-analysis on prompts for personalized learning. 2023 AERA Annual Meeting, SIG 31 Design and Technology, Chicago, IL.



  • 2023

    Thomann, H., Deutscher, V. (2023). Development and Evaluation of an Adaptive Prompt Design for Vocational Business Students. 10th Meeting Professional Development Research Network PDRNet, Göteborg, Sweden.



  • 2023

    Thomann, H. und Deutscher, V. (2023). No silver bullet: Development of a prompt design for vocational education students. GEBF-Tagung 2023, 10. Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung „Bildung zwischen Unsicherheit und Evidenz“, Essen, Germany.



  • 2022

    Thomann, H. und Deutscher, V. (2022). One size won’t fit all: A prompt-model for personalized learning in digital learning environments. EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference 2022, Paderborn, Germany.


















Porträtfoto von Herbert Thomann. Er trägt ein weißes Hemd und eine schwarze Krawatte.


Kontakt



Herbert Thomann, M.Sc.

Lehrstuhl für Wirtschaftspädagogik und digitales berufliches Lernen

Platz der Göttinger Sieben 5

MZG (Blauer Turm), 8. Etage, Zimmer 8.122

37073 Göttingen


herbert.thomann@uni-goettingen.de