Exposure Test mit Pizza Chips

von T. Sander (2004)



1. Einleitung

2. Theoretischer Bezugsrahmen
2.1 Bedeutung kollativer Variablen für die Dynamik affektiver Urteile
2.2 Bedeutung psychographischer Variablen für die Dynamik affektiver Urteile

3 Exposuretest mit Pizza Chips
3.1 Untersuchungsziele und Untersuchungsfragen
3.2 Untersuchungsdesign
3.3 Untersuchungsergebnisse
3.3.1 Varianzanalytische Auswertung
3.3.2 Pfadanalytische Auswertung
3.4 Diskussion der Ergebnisse

4. Implikationen für Forschung und Praxis

Literatur

Zusammenfassung/Summary


Summary

The increasing pressure of competition in the food and consumer goods market yields in continuous growing flop rates of new products. This badges in low repurchase rates. Therefore this article researches the dynamic of affective decisions in sensorial product research. The object of this experiment is to investigate the development of affective decisions for four different flavour intensities of potato chips during three test sessions. The Exposure tests are analyzed by variance and path analytical techniques.