Produkt-Event-Affinitäten bei Nahrungs- und Genußmitteln - Ergebnisse einer empirischen Untersuchung

von A. Scharf & H.-P. Volkmer (1999)



1. Einführung

2. Ziele und Aufbau der empirischen Untersuchung

3. Darstellung und Interpretation der Ergebnisse
3.1 Affinitäten zwischen Produkten und Events
3.2 Ursachen für unterschiedliche Affinitäten zwischen Produkten und Events
3.3 Erfolgschancen für ein Kooperations-Marketing zwischen Non- Food-Anbietern und Herstellern von Nahrungs- und Genußmitteln

4. Zusammenfassung der Ergebnisse und Implikationen für das Marketing

Literaturverzeichnis

Zusammenfassung/Summary


Summary

An empirical study showed that especially milk products (e.g. milk mix beverages and drinking yogurt) are - from consumers´ view - suitable as Event Food for sport events like the Olympic Games or the Soccer World Championship. Soft drinks are seen more in connection with pop-music events. For a co-operation marketing between non food providers and manufacturers of food related to the sales of Event or Merchandising Food two substantial success factors could be identified: The sensory quality of the product must be convincing for the consumers, while at the same time an original idea is recognisable. This idea should make clear (explain) the connection between non food and food providers. As earliest competent for the marketing of food under the label of a non food provider the participants in the study mentioned sports article manufacturers and football clubs.