PROF. DR. HAUKE WETZEL








Fachartikel





Konferenzbeiträge




  • Should Marketers Pull the Strings? How to Shape the Impact of Persuasion on Consumer Engagement in Social Media, in: Baker Retailing Center Conference Proceedings, Philadelphia, USA, The Wharton School, 2017 (zusammen mit M. Hammerschmidt, W. Weiger)

  • Behavioral Engagement in Social Media: Measurement, Antecedents and Purchase Consequences, in: Proceedings of the ISMS Marketing Science Conference, Los Angeles, USA, 2017 (zusammen mit M. Hammerschmidt, W.H. Weiger, W.W. Moe)

  • Who is Pulling the Strings? The Role of Self-Determination in Shaping User Engagement through Marketer-Generated Content, in: Proceedings of the 24th Recent Advances in Retailing and Consumer Science Conference, European Institute of Retailing and Services Studies (EIRASS), Burnaby/Vancouver, BC, CA, 2017 (zusammen mit W. Weiger und M. Hammerschmidt)

  • Question-Behavior Effect: The Role of Relationship Dynamics, in: AMA Winter Educators' Conference Proceedings, Orlando, FL, USA, 2017 (zusammen mit M. Hammerschmidt und S. Klein)

  • Behavioral Engagement in Social Media: Measurement, Drivers and Impact on Purchase Behavior, in: Proceedings of the Informs Annual Meeting, Nashville, USA, 2016 (zusammen mit M. Hammerschmidt, W. Weiger, W. M. Moe)

  • A Painful Break or a Never Ending Agony? The Effects of Service Contract Divestment Approaches on Customer Revenge, in: AMA Summer Marketing Academic Conference Proceedings, Atlanta, USA, 2016 (zusammen mit M. Hammerschmidt und Ch. Hänel)

  • Firm Value Effects of Stakeholder Welfare Protection and Enhancement: The Role of Marketing Levers, in: Proceedings of the 42nd EMAC Conference, Oslo, Norway, 2016 (zusammen mit M. Hammerschmidt und I. Lenz)

  • Doing Good After Doing Bad: Firm Value Implications of Distinct Corporate Social Responsibility Engagements, in: AMA Winter Educators conference Proceedings, Las Vegas, NV, USA, 2016 (zusammen mit M. Hammerschmidt und I. Lenz)

  • The Role of Self-determination in Social Media: Assessing its Drivers and its Impact on Content Generation, in: Proceedings of the 42nd EMAC Conference, Istanbul, Turkey, 2013 (zusammen mit M. Hammerschmidt und W. Weiger)

  • Self-Determination in Social Media Channels: Antecedents & Impact on Content Generation, in: AMA Winter Educators Conference Proceedings, Las Vegas, NV, USA, 2013 (zusammen mit M. Hammerschmidt und W. Weiger)

  • Strengthening Firm’s Societal Role – How Compensation Strategies Help to React on Social Misconduct, in: Proceedings of the 42nd EMAC Conference, Istanbul, Turkey, 2013 (zusammen mit M. Hammerschmidt und I. Lenz)

  • 'Goodwill Hunting' - How Companies Should React on Social Misconduct, in: AMA Winter Educators Conference Proceedings, Las Vegas, NV, USA, 2013 (zusammen mit M. Hammerschmidt und I. Lenz)

  • An Antagonistic Process Model of the Profitability Impact of Customer Prioritization, in: AMA Summer Marketing Educators' Conference Proceedings, 2012, Chicago, IL, (mit M. Hammerschmidt, A. Zablah)

  • The Dynamics Underlying Performance Signaling: Insights from the Professional Sports Market, in: AMA Summer Educators' Conference Proceedings, 2012, Chicago, IL (mit M. Hammerschmidt, S. Hattula)

  • A Dual Process Model for Enhancing Customer Prioritization Profitability, in: Proceedings of the 41st EMAC Conference, 2012, Lisbon, Portugal (mit M. Hammerschmidt, A. Zablah)

  • A Dynamic Model of Fan Behavior When Team Expenditures and Brand Equity Signal Future Performance in Professional Sports Market, in: Proceedings of the 41st EMAC Conference, 2012, Lisbon, Portugal (mit M. Hammerschmidt, S. Hattula)

  • Gratitude versus Entitlement: A Dual Process Model of the Profitability Implications of Customer Prioritization, in: Thought Leadership on the Sales Profession Conference, 2012, Harvard Business School, Cambridge, MA (zusammen mit A. R. Zablah und M. Hammerschmidt)

  • How Companies Should React on Social Misconduct – The Role of In- and Extra-Domain Compensation, in: AMA Summer Educators Conference Proceedings, Chicago, IL, USA, 2012 (zusammen mit M. Hammerschmidt und I. Lenz)

  • Integration vs. Regulation: What Really Drives User-generated Content in Social Media Channels?, in: AMA Summer Educators Conference Proceedings, Chicago, IL, USA, 2012 (zusammen mit M. Hammerschmidt und W. Weiger)

  • Are We All Brand Managers? Understanding The Facets And Drivers Of Brand Democratization, in: Proceedings of the 41st EMAC Conference, Lisbon, Portugal, 2012 (zusammen mit M. Hammerschmidt und W. Weiger)

  • The Impact Of Google Search And Print Media On Private Investors’ Trading Volume, in: Proceedings of the 41st EMAC Conference, Lisbon, Portugal, 2012 (zusammen mit N. Jabs und I. Lenz)

  • Signaling Quality Across Different Stages of the Organizational Life Cycle, in: Academy of Marketing Science Annual Conference Proceedings, Coral Gables, Florida, USA, 2011 (zusammen mit H. Bauer, S. Hattula und M. Hammerschmidt)

  • Lagging First or Gaggering First? Signaling Future Business Performance to Different Stakeholders, in: Proceedings of the 40th EMAC Conference, Ljubljana, Slovenia, 2011 (zusammen mit H. Bauer, S. Hattula und M. Hammerschmidt)

  • Trading off for the Effects of Prioritization Perception and Status Consciousness on Customer Profitability, in: Proceedings of the 39th EMAC Conference, Copenhagen, Denmark, 2010 (zusammen mit H. Bauer und M. Hammerschmidt)

  • Is Communicating Customer Prioritization a Double-Edged Sword? Exploring the Effects of Perceived Prioritization and Status Consciousness on Customer Loyalty and Profitability, in: AMA Summer Educators Conference Proceedings, Boston, MA, USA, 2010 (zusammen mit H. Bauer und M. Hammerschmidt) - ausgezeichnet mit dem BEST TRACK PAPER AWARD im Track "Interorganizational Issues in Marketing".

  • Can Customer Prioritization Do Harm? Exploring its Effectiveness and Efficiency, in: AMA Summer Educators Conference Proceedings, Chicago, IL, USA, 2009 (zusammen mit H. Bauer und M. Hammerschmidt)

  • The Impact of Customer Prioritization on the Performance of B2B Relationships, in: Proceedings of the 38th EMAC Conference, Nantes, France, 2009 (zusammen mit H. Bauer und M. Hammerschmidt)



BÜCHER




  • Kundenpriorisierung im Business-to-Business Marketing: Ene Analyse aus Anbieter- und Kundenperspektive, Dissertation, Gabler-Verlag, Wiesbaden, 2012.



BEITRÄGE ZU SAMMELBÄNDEN




  • Gratitude versus Entitlement: A Dual Process Model of the Profitability Implications of Customer Prioritization in: Thought Leadership on the Sales Profession Conference, 2012, Harvard Business School, Cambridge, MA (mit M. Hammerschmidt und A. R. Zablah)

  • Serviceeffizienz aus Kundensicht als Erfolgsfaktor von elektronischen Dienstleistungen, in: Bruhn, M. / Georgi, D. / Hadwich, K. (Hrsg.): Forum Dienstleistungsmanagement 2011: Dienstleistungsproduktitvität, 2011 (zusammen mit H. Bauer, F. Lammert, M. Hammerschmidt und T. Falk).

  • Integration als Garant erfolgreicher Markenkommunikation: Eine empirische Untersuchung im B-to-B-Markt, in: Baumgarth, C. (Hrsg.): B-to-B-Markenführung: Grundlagen, Konzepte und Best Practices, 2009 (zusammen mit H. Bauer, T. Donnevert und J. Merkel).



ARBEITSPAPIERE




  • Jeder Fehler zählt - Produktfehler als Chance für das Kundenzufriedenheitsmanagement, Wissenschaftliches Arbeitspapier W 124, Institut für Marktorientierte Unternehmensführung, Universität Mannheim, 2009 (zusammen mit H. Bauer, T. Donnevert, M. Hammerschmidt und T. Falk).












Porträtfoto von Hauke Wetzel. Er trägt ein weißes Hemd, ein schwarzes Sakko, eine grau-weiß gestreifte Krawatte und eine Brille.


Kontakt



Prof. Dr. Hauke Wetzel

Professor of Marketing

University of New South Wales (UNSW)

School of Marketing

Sydney, Australia

UNSW Business School

E-Mail: h.wetzel@unsw.edu.au