DR. STEFAN FISCHER






Kurzlebenslauf






  • 2021

    Promotion zum Doktor der Wirtschaftswissenschaften (Dr. rer. pol.), Georg-August-Universität Göttingen



  • 2015 - 2021

    Wissenschaftlicher Mitarbeiter, Professur für Marketing und Innovationsmanagement, Georg-August-Universität Göttingen



  • 2011 - 2014

    M.Sc. in Marketing und Distributionsmanagement, Georg-August-Universität Göttingen



  • 2012

    Auslandssemester, University of Mississippi, Mississippi, USA



  • 2006 - 2010

    B.Sc. in Betriebswirtschaftslehre, Universität Bayreuth















PRAKTISCHE ERFAHRUNG




  • Projektassistenz im Produktmanagement (Mahr Fertigungsmesstechnik GmbH Göttingen)

  • Praktikant im Produktmanagement und Applikationsmarketing (Mahr Fertigungsmesstechnik GmbH Göttingen)

  • Werkstudent im Online Produktmarketing (xplace GmbH Göttingen)

  • Praktikant im Kompetenzzentrum Healthcare (Homburg & Partner Mannheim)

  • Praktikant in der Konzern-Produktstrategie (Volkswagen Konzern Wolfsburg)



AUSZEICHNUNGEN




  • Best Paper Award im Track "Metrics for Making Marketing Matter", Winter AMA Conference, 2017, Orlando, USA



FACHARTIKEL





KONFERENZBEITRÄGE




  • Leveraging Brand Buzz for Shareholder Value Prediction: The Role of Brand Buzz Dispersion, Corporate Associations and Branding Strategies, in: EMAC Online Conference, 2020 (zusammen mit M. Hammerschmidt, W. Weiger)

  • Leveraging Brand Buzz for Shareholder Value Prediction: The Role of the Firm’s Branding Strategy, AMA Summer Academic Conference Proceedings, virtuell, 2020 (zusammen mit M. Hammerschmidt)

  • Brand Buzz Branding Strategies and Firm Value: An Investigation Among US Restaurants, in: NRWA Conference Proceedings, Umeå, Sweden, 2020 (zusammen mit J. Derenthal, W. Toporowski)

  • Leveraging Brand Buzz for Shareholder Value Prediction: The Role of the Firm’s Branding Strategy, in: AMA Summer Academic Conference Proceedings, San Francisco, CA, USA, 2019 (zusammen mit M. Hammerschmidt)

  • Quantifying Investor Returns from Brand Buzz: The Interplay of Brand Buzz Aggregation and Dispersion Metrics, in: Marketing Strategy meets Wall Street Conference Proceedings, Fontainebleau, Frankreich, 2019 (zusammen mit W. Weiger, M. Hammerschmidt)

  • Signals from the Echoverse - The Informational Value of Brand Buzz Dispersion, in: AMA Winter Educators' Conference Proceedings, Orlando, FL, USA, 2017 (zusammen mit M. Hammerschmidt und W. Weiger)



PRAXIS-TRANSFER-PUBLIKATIONEN





VORTRÄGE




  • Leveraging Brand Buzz for Shareholder Value Prediction: The Informational Value of Brand Buzz Dispersion, EMAC 2020 Doctoral Colloquium, virtuell, 02.09.2020

  • Leveraging Brand Buzz for Shareholder Value Prediction: The Role of the Firm’s Branding Strategy, 2020 Summer AMA Conference, virtuell, 19.08.2020

  • Same Same but Different? The Predictive Power of Association Types in Brand Buzz for Investor Returns, 2019 International Conference on Information Systems, München, Deutschland, 18.12.2019

  • Quantifying Investor Returns from Brand Buzz: The Interplay of Brand Buzz Aggregation and Dispersion Metrics, Marketing Strategy meets Wall Street VI Conference, Fontainebleau, France, 17.06.2019

  • Signals from the echoverse: The Informational Value of Brand Buzz Dispersion, 3. Digital-Marketing-Konferenz, Passau, Germany, 16.03.2018

  • Signals from the Echoverse: The Informational Value of Brand Buzz Dispersion, 2017 Winter AMA Conference, Orlando, FL, USA, 19.02.2017












Porträtfoto von Stefan Fischer. Er trägt ein weißes Hemd, ein schwarzes Sakko und eine dunkelblaue Krawatte.


Kontakt



Dr. Stefan Fischer

Consultant

Homburg & Partner - Part of Accenture Strategy