DR. JOHANN NIKOLAI GIERTZ






Kurzlebenslauf






  • 2022

    Promotion zum Doktor der Wirtschaftswissenschaften (Dr. rer. pol.), Georg-August-Universität Göttingen



  • 2021 - 2022

    Wissenschaftlicher Mitarbeiter, Professur für Marketing und Innovationsmanagement, Georg-August-Universität Göttingen



  • 2019 - 2021

    Wissenschaftlicher Mitarbeiter, Juniorprofessur für Digitales Marketing, Georg-August-Universität Göttingen



  • 2016 - 2019

    M.Sc. in Marketing und E-Business, Georg-August-Universität Göttingen



  • 2011 - 2015

    B.Sc. in Betriebswirtschaftslehre, Georg-August-Universität Göttingen



  • 2013

    Auslandssemester, Catholic University of Lille, Lille, Frankreich















PRAKTISCHE ERFAHRUNG




  • Praktikant im Key Account Management (eProfessional, Hamburg)

  • Praktikant im Plant Programme (Airbus Group, Bremen)



FACHARTIKEL




  • The invisible leash: when human brands hijack corporate brands' consumer relationships, in: Journal of Service Management, Vol. 33, No. 3, p. 485-495, 2021 (zusammen mit L. D. Hollebeek, W. H. Weiger, M. Hammerschmidt), Impact Factor: 11.768

  • Content- Versus Community-Focus in Live Streaming Services: How to Drive Engagement in Synchronous Social Media, in: Journal of Service Management, Vol. 33, No. 1, 33-58 (zusammen mit W. H. Weiger, M. Törhönen, J. Hamari), Impact Factor: 11.768

  • Streamers: the new wave of digital entrepreneurship? Extant corpus and research agenda, in: Electronic Commerce Research and Applications, Vol. 46, March-April 2021, 101027 (zusammen mit M. Törhönen, W. H. Weiger, J. Hamari), Impact Factor: 3.824



KONFERENZBEITRÄGE




  • A Streamer’s Stream: The What and How of Successful Social Live Streaming, in: 2020 AMA Winter Academic Conference Proceedings, San Diego, CA, USA, 2020 (zusammen mit W. H. Weiger, M. Törhönen, J. Hamari) forthcoming












Porträtfoto von Johann Giertz. Er trägt ein dunkelblaues Hemd.