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Monographien:



Herausgeberschaften:

  • Stefanie Lenk (Hrsg.), A Complete Translation of Lucas of Tuy's De altera vita fideique controversiis adversus Albigensium errores, Universitätsverlag Göttingen (erscheint im Druck und Open Access) (in Arbeit)
  • Jaś Elsner, Stefanie Lenk, et. al. (Hrsg.), Imagining the Divine. Art and the Rise of World
    Religions (Ausstellungskatalog, Ashmolean Museum, 19 Oktober 2017-18 Februar 2018), 2017, Oxford.
  • Stefanie Lenk (Hrsg.), SUBLIME | Martha Parsey – Marc Fromm (Ausstellungskatalog,
    Kunstverein Wilhelmshöhe, 21 September - 27 Oktober 2013), 2013, Ettlingen.



Aufsätze:

  • Stefanie Lenk, "Christian reuse of temples and its ecclesio-political implications at times of religious conflict: The cella-baptistery of Jbel Oust in late antique Africa Proconsularis", in: Stefan Heidemann, Sabine Panzram (Hrsgg.), Publications of the Center for Advanced Study RomanIslam (erscheint 2024).
  • Stefanie Lenk, Stefanie Lenk, "Baptismal Iconography as a Marker of Romanness. The chevaux affrontés in the baptistery of Henchir el Koucha (Africa Proconsularis)", in: Béatrice Caseau, Lucia Maria Orlandi (Hrsgg.), Baptême et baptistères entre Antiquité Tardive et Moyen Âge (Actes du colloque international. Sorbonne Université, Paris, 12-13 novembre 2020). Bibliothèque d'histoire et d'archéologie 1, SilvanaEditoriale, Mailand, 2023, S. 178-195.
  • Gunnar Brands, Hans Goette, Stefanie Lenk, „Petrus und der Philosoph. Ein attisches Grabrelief der Hochklassik in Bari und seine mittelalterliche Umarbeitung", in: Römisches Jahrbuch der Bibliotheca Hertziana, Bd. 46, 2023, S. 7-62.
  • Stefanie Lenk, "Merging University Museum and Volksbildung – The Curatorial Strategies of Berlin's Museum für Meereskunde in 1900", in: Kathleen Davidson, Molly Duggins (Hrsgg.), Sea Currents in Nineteenth-Century Art, Science and Culture. Bloomsbury, 2023, London, S. 209-234.
  • Stefanie Lenk, Außerchristliche Kunst zwischen Theologie und Religionswissenschaft – Rudolf Ottos und Heinrich Fricks Religionskundliche Sammlung (Marburg), in: Marburger Jahrbuch für Kunstwissenschaft, 2022, S. 209-234. Open Access
  • Stefanie Lenk, Response to C. Uehlinger: 'Material Religion in Comparative Perspective: How Different is BCE from CE?', in: Jaś Elsner, Rachel Wood (Hrsg.), Imagining the Divine: Exploring Art in Religions of Late Antiquity across Eurasia (British Museum Research Publications, 234), 2021, London, S. 170-175. Open Access
  • Stefanie Lenk, Ferdinand Piper’s ‘Monumentale Theologie‘ (1867) and Schleiermacher’s Legacy – The Attempted Foundation of a Protestant Theology of Art, in: Jaś Elsner (Hrsg.), Empires of Faith in Late Antiquity. Histories of Art and Religion from India to Ireland,
    2020, Cambridge, S. 161-185. Open Access
  • Stefanie Lenk, Cristãos Ibéricos e Antiguidade Clássica — o Baptistério de Milreu/Estói (Algarve) nos Finais da Antiguidade Tardia, in: Jorge Tomás García, Vanessa Del Prete (Hrsgg.), Imágenes, lengua y creencias en Lusitania romana, 2019, Oxford, S. 108-125.
  • Stefanie Lenk, Iberian Christians and the classical Past – The Baptistery of Milreu/Estói (Algarve) at the End of Late Antiquity, in: Horst Bredekamp, Stefan Trinks (Hrsgg.), Transformatio et Continuatio: Forms of Change and Constancy of Antiquity in the Iberian Peninsula 500-1500, 2017, New York, S. 63-91. Open Access



Katalogbeiträge:

  • Robert Bracey, Stefanie Lenk, "Women as Donors", in: Imagining the Divine. Art and the Rise of World Religions (siehe oben), S. 104-107.
  • Jaś Elsner, Stefanie Lenk, “Introduction”, in: Imagining the Divine. Art and the Rise of World Religions (siehe oben), S. 13-29.
  • Stefanie Lenk, “Iconoclasm”, in: Imagining the Divine. Art and the Rise of World Religions (siehe oben), S. 128-133.
  • Stefanie Lenk, “SUBLIME | Martha Parsey – Marc Fromm”, in: SUBLIME | Martha Parsey – Marc Fromm (siehe oben), S. 7-9.