Publikationen – Anke Braunstein
FACHARTIKEL
Interactive Online Instrument Map
KONFERENZBEITRÄGE
BUCHKAPITEL
Kontakt
Anke Braunstein, M.Sc.
Lehrstuhl für Wirtschaftspädagogik und digitales berufliches Lernen
Platz der Göttinger Sieben 5
MZG (Blauer Turm), 8. Etage, Zimmer 8.123
37073 Göttingen
anke.braunstein@uni-goettingen.de
2024
Braunstein, A., Krötz, M., Deutscher, V. und Seifried, J. (2024). Analyzing dropout intentions in vocational education and training: exploring the nexus between different dimensions of dropout reasons and the different directions of dropout intention. Empirical Res Voc Ed Train 16, 19. https://doi.org/10.1186/s40461-024-00173-1
2023
Deutscher, V. und Braunstein, A. (2023). Measuring the quality of workplace learning environments – A qualitative meta synthesis of employee questionnaires. The Journal of Workplace Learning, 35, 134–161.
2022
Braunstein, A., Deutscher, V., Seifried, J., Winther, E. und Rausch, A. (2022). A taxonomy of social embedding – A systematic review of virtual learning simulations in vocational and professional learning. Studies in Educational Evaluation, 72.
2022
Gentner, S., Ludwig, S., Braunstein, A., Deutscher, V., Rausch, A. und Seifried, J. (2022). LUCA Office Simulation – Wie nehmen Lehr-ende und Lernende die digitale Bürosimulation wahr? Bildung und Beruf, 5, 377–382.
2021
Seifried, J., Gentner, S., Brandt, S., Braunstein, A., Deutscher, V., Gorshid, G. D., Ludwig, S., Mayer, C., Rausch, A. und Winther, E. (2021). Flexibel einsetzbare Lehr- und Lernplattform für kaufmännische Bildung: LUCA Office Simulation. VLB-Akzente: berufliche Bildung in Bayern, 30, 9–11.
2024
Braunstein, A. und Deutscher, V. (2024). The importance of considering dropout directions when analyzing trainees' dropout intentions in dual vocational education and training. EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference 2024, Jyväskylä, Finland.
2024
Braunstein, A. und Deutscher, V. (2024). How to Formulate Tasks in Virtual Learning Simulations for Social Immersion. 2024 AERA Annual Meeting, Philadelphia, PA. https://aera24-aera.ipostersessions.com/default.aspx?s=10-14-21-95-63-89-37-56-28-BB-C7-E0-C0-F0-3E-98
2023
Braunstein, A. und Deutscher, V. (2023). Enhancing learning through social embedding in virtual learning simulations: effects on task solution, perceived authenticity, enjoyment, and immersion. EARLI 2023, 20th Biennial EARLI Conference, Thessaloniki, Greece.
2022
Braunstein, A., Deutscher, V., Ludwig, S., Gentner, S., Mayer, C., Rausch, A., Seifried, J., Winther, E., Paeßens, J. und Sangmeister, J. (2022). What makes a vocational task difficult? – A question of experts’ and novices’ perspectives. EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference 2022, Paderborn, Germany.
2022
Ludwig, S., Gentner, S., Mayer, C., Rausch, A., Seifried, J. und Braunstein, A. (2022). Problem-solving in a simulated office workplace. In RWL12 researching work & learning, international conference Toronto: collection of papers revised July 12, 2022, University of Toronto, Canada, July 13–15, 2022 (S. 333–241). University of Toronto: Toronto, Canada.
2021
Rausch, A., Gorshid, G. D., Ludwig, S., Mayer, C., Braunstein, A., Gentner, S., Deutscher, V. und Seifried, J. (2021). Dashboard usability testing der LUCA Office Simulation. Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE), Bamberg, Germany.
2021
Rausch, A., Seifried, J., Deutscher, V., Winther, E., Brandt, S., Ludwig, S., Gentner, S., Mayer, C., Gorshid, G. D., Braunstein, A. und Paeßens, J. (2021). Fostering learning in a computer-based office simulation by problem-solving analytics (PSA). 19th Biennial EARLI Conference 2021: Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures, Göteborg, Sweden, Online.
2020
Böhn, S., Braunstein, A., Krötz, M. und Deutscher, V. (2020). Dropout from initial vocational training – reasons and perspectives. 9th Meeting Professional Development Research Network PDRNet, Antwerpen, Belgium.
2020
Rausch, A., Gorshid, G. D., Ludwig, S., Mayer, C., Braunstein, A., Gentner, S., Deutscher, V. und Seifried, J. (2020). Individuelle Lernförderung in der Bürosimuation LUCA – Pilotierungsstudien aus Lernenden- und Lehrendenperspektive. Jahrestagung der DGfE-Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik, Online.
2024
Gentner, S., Ludwig, S., Braunstein, A., Mayer, C., Deutscher, V., Rausch, A. und Seifried, J. (2024). The digital office simulation LUCA from the perspective of teachers and learners: first findings of usability analyses. In Apprenticeships and the digital transition: modernising apprenticeships to meet digital skill needs (S. 102–117). Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities.
2022
Deutscher, V., Seifried, J., Rausch, A., Thomann, H. und Braunstein, A. (2022). Die LUCA Office Simulation in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung – didaktische Design-Empfehlungen und erforderliche Lehrkompetenzen. In Digital Literacy in der beruflichen Lehrer:innenbildung: Didaktik, Empirie und Innovation (S. 107–121). Bielefeld: wbv.