Vorträge – Anke Braunstein






VORTRÄGE







  • 2024

    Braunstein, A. und Deutscher, V. (2024). The importance of considering dropout directions when analyzing trainees' dropout intentions in dual vocational education and training. EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference 2024, Jyväskylä, Finland.



  • 2024

    Braunstein, A. und Deutscher, V. (2024). How to Formulate Tasks in Virtual Learning Simulations for Social Immersion. 2024 AERA Annual Meeting, Philadelphia, PA. https://aera24-aera.ipostersessions.com/default.aspx?s=10-14-21-95-63-89-37-56-28-BB-C7-E0-C0-F0-3E-98



  • 2023

    Braunstein, A. und Deutscher, V. (2023). Enhancing learning through social embedding in virtual learning simulations: effects on task solution, perceived authenticity, enjoyment, and immersion. EARLI 2023, 20th Biennial EARLI Conference, Thessaloniki, Greece.



  • 2022

    Braunstein, A., Deutscher, V., Ludwig, S., Gentner, S., Mayer, C., Rausch, A., Seifried, J., Winther, E., Paeßens, J. und Sangmeister, J. (2022). What makes a vocational task difficult? – A question of experts’ and novices’ perspectives. EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference 2022, Paderborn, Germany.



  • 2021

    Rausch, A., Gorshid, G. D., Ludwig, S., Mayer, C., Braunstein, A., Gentner, S., Deutscher, V. und Seifried, J. (2021). Dashboard usability testing der LUCA Office Simulation. Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE), Bamberg, Germany.



  • 2021

    Rausch, A., Seifried, J., Deutscher, V., Winther, E., Brandt, S., Ludwig, S., Gentner, S., Mayer, C., Gorshid, G. D., Braunstein, A. und Paeßens, J. (2021). Fostering learning in a computer-based office simulation by problem-solving analytics (PSA). 19th Biennial EARLI Conference 2021: Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures, Göteborg, Sweden, Online.



  • 2020

    Böhn, S., Braunstein, A., Krötz, M. und Deutscher, V. (2020). Dropout from initial vocational training – reasons and perspectives. 9th Meeting Professional Development Research Network PDRNet, Antwerpen, Belgium.



  • 2020

    Rausch, A., Gorshid, G. D., Ludwig, S., Mayer, C., Braunstein, A., Gentner, S., Deutscher, V. und Seifried, J. (2020). Individuelle Lernförderung in der Bürosimulation LUCA – Pilotierungsstudien aus Lernenden- und Lehrendenperspektive. Jahrestagung der DGfE-Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik, Online.


















Porträtfoto von Anke Braunstein. Sie trägt eine rosa Bluse und einen schwarzen Blazer.


Kontakt



Anke Braunstein, M.Sc.

Lehrstuhl für Wirtschaftspädagogik und digitales berufliches Lernen

Platz der Göttinger Sieben 5

MZG (Blauer Turm), 8. Etage, Zimmer 8.123

37073 Göttingen


anke.braunstein@uni-goettingen.de